close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

כל הסיבות לנטילת הלוואה חוץ בנקאית

אביבה טנאכו חשוון, תשפ24/11/2019

גמישות בתנאי ההחזר, אפשרות להוראת קבע ואישור תוך ימים ספורים: אין פלא שההלוואות החוץ-בנקאיות הן אופציה אטרקטיבית לישראלים בבואם לבחור – ממי לקחת הלוואה?

תגיות:
צילום: shutterstock
במשך שנים ארוכות הכלל שהכיר כל מי שהיה זקוק להלוואה הוא שהלוואה לוקחים בבנק. אולם, הזמן חלף ולשוק הצטרפו שחקנים חדשים רבים שאינם חלק מהמערכת הבנקאית – המציעים הלוואה חוץ בנקאית*. ביניהם ניתן למנות גופים מוסדיים, חברות כרטיסי אשראי ועוד.
/>
הישראלים, שתמיד מחפשים עסקה טובה יותר, מאמצים בחום את השינוי. לפי דו"ח בנק ישראל ל-2018, "הרחבת המימון החוץ-בנקאי למגזר העסקי בישראל מכ-5% מהאשראי בשנת 2000 ועד 35% בסוף 2018, מעידה על שינוי מבני משמעותי, שהוא גדול גם בהשוואה למגמה העולמית".

אז באילו מקרים כדאי לקחת הלוואה חוץ-בנקאית – ולמה?
1. סכומים קטנים יחסית ותנאי החזר גמישים
הלוואות חוץ-בנקאיות מתאימות במיוחד למי שזקוק לסכומים קטנים יחסית, של עשרות אלפי שקלים ולמטרות מגוונות – למשל, לקניית רכב חדש, טיול לחו"ל, שיפוץ הבית או מימון לימודים במוסד אקדמי. עבור מי שזקוק להלוואה לרכישת דירה למשל, ככל הנראה האפשרות המועדפת היא עדיין הלוואת משכנתא מהבנק.

2. לא מכבידים על מסגרת האשראי בבנק
כאשר אנחנו לוקחים הלוואה מהבנק ההחזר החודשי תופס חלק ממסגרת האשראי שלנו – וכך יוצר לנו בעיה תזרימית של ממש: כל הוצאה בלתי צפויה יכולה לגרום לנו לחרוג מהמסגרת, ולשלם את הריבית הגבוהה שכרוכה בכך. מסיבה זו במקרים רבים הבנקים לא יסכימו לתת לכם את ההלוואה בגובה הדרוש לכם – אלא סכום נמוך יותר; כלומר, סביר להניח שלא תצליחו כלל לממש את המטרה שעבורה אתם לוקחים את ההלוואה.
לעומת זאת, הלוואה חוץ-בנקאית לא תופסת את מסגרת העו"ש בחשבון הבנק שלכם ובנוסף – הבנק לא צריך לאשר אותה בהתחשב במסגרת שקבע עבורכם. מסיבה זו, בהלוואה חוץ-בנקאית הסכומים יכולים להיות גבוהים יותר.

3. קלות ונוחות
אם לקחתם פעם הלוואה בבנק, אתם כבר יודעים שמדובר לעיתים בתהליך ארוך ובירוקרטי שדורש אינספור טפסים, אישורים וחתימות, ולא פעם גם ערבים. במימון חוץ-בנקאי, לעומת זאת, הכל פשוט יותר. כשסכומי ההלוואה קטנים יחסית, אפשר לבקש הלוואה דרך אתר האינטרנט או המוקד הטלפוני – לרוב, ההלוואה מאושרת בתוך ימים ספורים או אפילו שעות – והכסף מועבר/מוזרם לחשבון במהירות, במקום שתצטרכו להתרוצץ בין סניפי הבנקים ולחכות לכל האישורים של הפקידים השונים.

4. התאמה אישית
חברות האשראי החוץ-בנקאי, כפי שכבר ציינו, לעיתים גמישות יותר מהבנקים – וזה בא לידי ביטוי גם בהתאמה אישית של מסלולי ההלוואה לכל לקוח לפי הצרכים שלו. מעדיפים להחזיר את ההלוואה בתשלומים בסכומים גבוהים יותר, כדי לסיים להחזיר אותה בתקופה קצרה יחסית? ואולי תבחרו בתשלומים בסכומים קטנים – הנפרשים על פני תקופה ארוכה? כך או כך, סביר להניח שתמצאו את המענה המתאים באשראי חוץ-בנקאי, ותוכלו להתאים את ההחזר ליכולת הכספית שלכם.

בנוסף ניתן לקחת הלוואה חוץ-בנקאית בהוראת קבע – כך שמדי חודש, תשלום ההחזר יועבר ישירות לחברה המלווה, בהוראת קבע. כך ניתן לתכנן את התקציב המשפחתי החודשי מראש, ולדעת מה יהיו ההוצאות שלכם בכל חודש.

ליהנות מהתחרות בשוק ההלוואות
בשורה התחתונה, לא פעם אנחנו שבויים במוסכמות שהתאימו יותר לזמנים של סבא וסבתא – כמו זו הקובעת שהלוואה לוקחים רק בבנק. גם בתחום ההלוואות, כמו בתחומים נוספים במערכת הפיננסית, התחרות מתגברת בשנים האחרונות – והנהנים העיקריים הם הצרכנים, שזוכים בתנאים טובים יותר ומרחיבים את מגוון האפשרויות העומדות בפניהם.

*בכפוף לאישור החברה ותנאיה. המלווה ישראכרט מימון בע"מ. אי עמידה בפירעון ההלוואה עלול לגרור חיוב בריבית פיגורים והליכי הוצאה לפועל.
*הפרסום איננו מהווה הצעה ו/או התחייבות למתן הלוואה/אשראי.
הוסף תגובה
צילום: shutterstock
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה